Sider

tirsdag 3. mars 2015

Januar og februar (omg allerede mars)

Ok det har nå gått kjempelenge siden sist post, jeg beklager. Det har bare vært mye å gjøre! (og så har jeg vært syk)

Så tilbake i Januar, den 12;
var det 'seijin-shiki' som er 'voksen seremoni', hvor alle som fyller 20 år det året går til kledd opp i fine kimono'er og masse blingbling haha. I japan så er man nemlig voksen når man er 20, så da har de en liten seremoni for å feire dette. Ashley ble 20 i år så hun hadde fått en invitasjon til å være med, og etterhvert fikk jeg og overtalt henne til å skaffe seg en kimono. Hun har bare det ytterste laget, det er hundrevis av lag (nesten), men moren til Miyuki kom over den morgenen med de andre lagene og hjalp henne med å få alt på, for det er ikke bare bare skal jeg si deg haha. Men vi klarte det til slutt og hun fikk bli voksen hun og haha. 

22.Januar dro vi på skoletur til Okazaki, hvor vi besøkte Okazaki slott;


 Før vi dro videre til en Miso fabrikk, hvor de lager miso, som er hovedingrediensen i en slags suppe, som kalles miso-suppe (det var mye miso i en setning.)
Her er da miso'en i svære tønner hvor de lagres i årevis før de er bra nok til å puttes på markedet. Er kjempegodt!

Det jeg ikke trodde kom til å være så godt, var misoiskrem, men det var det faktisk!

Dro og på kattecafé, hvor man kan sette seg ned med noe å drikke på og kose med katter, bedre blir det vel ikke?

Var en del innleveringer for universitetet i Oxford som skulle inn i Januar, så hadde ikke så mye tid til å gjøre noe annet.

Februar startet med vårferie, så jeg fikk endelig vært med på morgentreningene i kyuudo og så dro jeg en liten tur opp til Hokkaido, men det kommer i en egen post :)
Fikk endelig pilene mine! Er de ikke søte? Lagde og valentines-godt til kyuudo-klubben, for det var visst tradisjon, og hvem er vel jeg til å motstå tradisjoner?

Klarte å pådra meg en forkjølelse etter Hokkaido-turen, men det stoppet meg ikke fra å dra på en konsert 14.Februar! (var på en 12.februar og ehehe^^;;) Jeg og Ashley dro for å se konserten til 3 av våre favoritt band, men siden jeg var ganske syk, så orket jeg bare å være der til de tre hadde spilt (det var mange flere band etter det). Vi tok også purikura og vant ting på arkaden, som denne svære firkantede fuglebamsen haha.

19.Februar var det Kinesiske nyåret, så da måtte det lages og spises dumplings til man strøk med. Vi lagde hvertfall 300 eller noe haha. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar